جرم گیری و بروساژ دندان

در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

جرم گیری و بروساژ دندان چیست؟

جرم‌گیری و بروساژ دندان‌ها عبارت است از تمیز کردن کامل سطح ریشه دندان‌ها به‌ منظور از بین بردن جرم و پلاک‌های باکتریایی اطراف دندان‌ها و پاکت‌های پریودنتال در لثه‌ها و نیز صیقل دادن سطح ریشه دندان‌ها که باعث می‌شود مواد سمی ناشی از باکتری‌ها از روی سطح آنها حذف شود.
جرم دندان از یک ماده سخت معدنی است که بر روی دندان تشکیل می‌شود و بیشترین مقدار جرم در پشت دندان های جلو پایین می باشد. بدین دلیل که مجاری غدد بزاقی به این قسمت باز می‌شود. جرم‌گیری یا همان بروساژ فقط پلاک دندان و جرم دندان را از بین می‌برد و سطح داخلی دندان را سفید نمی کند.
جرم در واقع رسوبی است که روی دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود و نه‌تنها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود بلکه رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه منجر شود.
دندان پزشکان معتقدند، بزاق دهان به صورت طبیعی دارای املاح بسیاری است که در قسمت‌هایی از دهان و دندان‌ها رسوب می‌کند و به مرور زمان هم میکروب‌های دهانی و مواد غذایی به این رسوبات اضافه می‌شوند.
در مراحل اولیه این پلاک‌ها براحتی با مسواک‌زدن و نخ‌ دندان کشیدن قابل پاک شدن است، اما به مرور زمان به لایه‌ای سخت تبدیل می‌شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد.

مزایای جرم گیری دندان

از بین رفتن جرم باعث‌ کاهش پوسیدگی دندان می شود. بروساژ و جرم گیری دندان همچنین باعث بهبود ورم و التهاب لثه شده و مانع از تبدیل شدن‌ این مشکل به‌ یک بیماری شدید لثه می شود. با این‌حال، مزیت‌های جرم گیری دندان تنها تا زمانی‌دوام دارد که‌ دوباره جرم روی دندان شکل نگیرد. بعضی از افراد که بهداشت دهان و دندان خود را بخوبی رعایت نمی کنند، به جرم گیری دندان دوره‌ای نیاز پیدا می کنند.

روش های جرم گیری دندان

در جرم گیری با ابزارهای دستی، دندانپزشک از یک جرمگیر دندان استفاده می‌کند و به‌صورت دستی پلاک‌های موجود روی دندان‌ها را از بین می‌برد، اما این نوع جرم گیری سطحی مناسب افرادی است که جرم دندانی زیادی ندارند.
در جرم گیری با ابزارهای التراسونیک، پزشک به کمک یک دستگاه کوچک و سر فلزی آن پلاک‌ها را از روی سطح دندان‌ها و لثه پاک می‌کند و از اسپری آب برای شستن جرم و سرد نگهداشتن سر دستگاه کمک می‌گیرد.

چه افرادی نیاز به جرم گیری و بروساژ دندان دارند؟

اگر چند روزی شما مسواک نزنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید ، مشاهده خواهید کرد که دندان ها شروع به جرم گیری و رسوب می کنند و با یک مسواک زدن ساده آنها از بین می رود. اما افرادی که به مدت طولانی بدرستی مسواک نزده و یا چای و قهوه و دخانیات استفاده میکنند ، باید به دندان پزشک مراجعه کرده تا دندان ها و لثه هایشان جرم گیری و بروساژ شود تا از سلامت کامل دندان و لثه خود اطمینان حاصل کنند.

مشاوره رایگان جرم گیری و بروساژ دندان

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از 7 سال سابقه در امر زیبایی فک و دندان‌ها و انواع جراحی دندان و لثه ، با دارا بودن کادری مجرب و تشکیل شده از برترین پزشکان متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان جرم گیری و بروساژ دندان و خدمات زیبایی دندان می‌باشند. شما میتوانید با شماره تماس‌های ذکر شده در سایت و یا ارتباط از طریق واتساپ با یکی از کلینیک های واقع در نیاوران و یا اسلامشهر، تماس گرفته و پس از دریافت نوبت به کلینیک مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

ضمانت کامل خدمات انجام شده
نوبت دهی دقیق و بدون اتلاف وقت
مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

خدمات کلینیک دکتر شیدا