دندان پزشکی کودکان

در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

دندان پزشکی کودکان

دندان پزشکی و گذر از آن همیشه برای کودکان و حتی بزرگسالان همراه با یک ترس و درد همراه بوده که این امر باعث می شود ، بیماران از رفتن به دندان پزشکی حتی برای یک معاینه ساده صرف نظر کنند. اما اگر واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم شاید ترس ناشی از بزرگسالان و حتی کودکان از نوع رفتار و عملکرد دندان پزشک معالج باشد. به همین ترتیب بهتر است برای کودکان ، به سراغ پزشکانی برویم که در این امر خبره هستند و به صورت تخصصی بر روی عملکرد دندان های شیری و دندان های دیگر کودکان در سنین پایین تسلط داشته باشند. دندان پزشکی کودکان نیاز به تخصص دارد و یک دندان پزشک کودک ، جدا از علم تخصصی که دارد باید روانشناسی کودکان را به خوبی بداند و بتواند با کودک ارتباط کاملی برقرار کرده تا در نهایت کودکان و خردسالان بدون اذیت شدن و تحمل درد اضافی و استرس به معالجه و معاینه دندان های خود بپردازند.

چند نکته در مورد دندان پزشک اطفال

مراقبت از دندان و بهداشت دندان ، برای کودکان کمی دشوار است و نیازمند آن است که والدین با صبر و حوصله آنها را آگاه سازند. در این بین یک دندان پزشک متخصص کودکان برای آموزش والدین و کودکان الزامی است که بتواند ارتباط صحیحی بین کودک و والدین برای سلامت و بهداشت دندان و دهان ایجاد کند.
از این رو شاید نیاز باشد والدین نیز برخی نکات را آموزش ببینند تا بدانند دقیقا به چه شکل و روشی باید در این مورد با کودکان ارتباط بگیرند ، سخت گیری بیش از حد و یا سهل انگاری در این مورد ممکن است در آینده برای کودک گران و سخت تمام شود و همانطور که امروزه شاهد آن هستیم ، تعداد مراجعین به دندان پزشکی ها در سنین نوجوانی و جوابی برای زیبایی و یا ترمیم دندان ها بسیار زیاد است و این موارد همه نشعت از بی توجهی کودک و خانواده ها به بهداشت دندان و دهان داشته است.

فرق بین دندانپزشک بزرگسال و کودکان

اولین سوالی که برای خیلی از خانواده ها پیش می آید این است که چه تفاوتی بین دندان پزشک متخصص اطفال و کودکان با سایر دندان پزشکان است. در این جا باید به این نکته توجه داشت که دندان ها و بهداشت دندان در سنین مختلف تا قبل از بلوغ متفاوت بوده و یک دندان پزشک کودکان از مهارت هایی جدا از مهارت های دندان پزشکی عمومی برخوردار بوده و به صورت تخصصی همانند سایر علوم پزشکی به بهداشت دندان و دهان کودکان واقف می باشد. از این رو بهتر است که کودکان خود را به جای مراجعه و بردن به دندان پزشکی عمومی ، نزد دندان پزشک مخصوص کودکان برده تا با خیالی آسوده از روند صحیح درمانی و یا پیشگیری از مشکلات در آینده اطمینان داشته باشید.

سن مناسب برای معاینه دندان کودکان

بهترین سن برای مراجعه و چک آپ دندان کودکان و همچنین بهداشت آن ، زمانی است که تعداد دندان های کودک به 14 عدد رسیده و شروع به جویدن و خوردن غذاهای سفت میکند که به صورت نرمال سنین 4 سال به بالا این شرایط را دارا میباشند. در صورتی که یک کودک دارای ناهنجاری های دندان ، مانند مشکلات لثه ، عدم صحیح رشد دندان ، رشد نا مناسب و ... باشد ، دندان پزشک متوجه این مشکلات در آینده خواهد شد و با درمان های سطحی از این موارد جلوگیری می نماید.

مشاوره رایگان دندان پزشکی کودکان

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از 7 سال سابقه در تمامی امور بهداشت دندان و دندان و زیبایی ، با دارا بودن کادری مجرب و تشکیل شده از برترین پزشکان متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان برای دندان کودکان شما نیز  می‌باشند. شما میتوانید با شماره تماس‌های ذکر شده در سایت و یا ارتباط از طریق واتساپ با یکی از کلینیک های واقع در اسلامشهر، تماس گرفته و پس از دریافت نوبت به کلینیک مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

ضمانت کامل خدمات انجام شده
نوبت دهی دقیق و بدون اطلاف وقت
مشاوره و معاینه رایگان با تعیین وقت قبلی
بهترین قیمت خدمات دندان پزشکی در تهران
محیطی آرام و مجهز با دقیق ترین دستگاه ها

خدمات کلینیک دکتر شیدا