درمان ریشه دندان

در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

درمان ریشه دندان چیست ؟

اعصاب و عروق اصلی دندان در یک بافت نرم قرار گرفته است که محل آن کانال های ریشه دندان می باشد. به این بافت نرم در اصطلاح پالپ می گویند و زمانی که دچار مشکلات معمول از جمله عفونت شود، شما نیاز خواهید داشت به درمان آن اقدام کنید. در چنین زمانهایی است که پیشنهاد دکتر به شما کمک گرفتن از روش درمان ریشه دندان می باشد. این نوع درمان به این طریق انجام می شود که ابتدا دندان پزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان کرده و سپس کانال های ریشه دندان تمیز می گردند و حفره های بوجود آمده توسط مواد ویژه پر می شود.
معمولا عفونت ایجاد شده در پالپ دندان ناشی از مواردی چون آسیب دیدگی، ترک و شکستگی و پوسیدگی های عمیق بوده و از نشانه های این عفونت ها می توان به حساسیت دندان به دمای مایعات، خرابی قابل مشاهده دندان، تورم در ناحیه فک و لثه، درد و سایر موارد اشاره کرد که با مشاهده آنها باید برای درمان ریشه دندان اقدام نمایید.

مراحل درمان ریشه دندان

در ابتدا برای درمان ریشه دندان، عکس‌برداری و رادیوگرافی صورت میگیرد. این کار به‌منظور تشخیص سطح آسیب و میزان آن و تعیین بهترین روش برای درمان انجام می‌شود. پس از بررسی کامل دندان پزشک آن را بی‌حس کرده و بخشی از عاج و سطح دندان را که دچار پوسیدگی و آسیب شده را به‌طور کامل برمی‌دارد. به‌ این‌ ترتیب کانال‌های ریشه ظاهرشده و دندانپزشک می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
در مرحله بعد به سراغ پالپ دندان رفته و بخش‌های عفونی و آسیب‌ دیده آن به‌طور کامل تخلیه می‌شوند. در این مرحله پالپ توسط متخصص قطع و خارج شده و کانال های ریشه پاک می شوند. دندان پزشک متخصص در این مرحله با مواد مخصوص شروع به شستشو ناحیه ریشه کرده تا تمامی باکتری ها و عفونت های موجود را از بین ببرد و از عفونت مجدد جلوگیری نماید. پس از اتمام این مرحله ، کانال ها شکل داده شده و توسط گوتاپرکا حفره های کانال پرشده و برای نتیجه بهتر چسب سیلر بر روی آن استفاده میکنند. در نهایت و پس از اتمام مراحل ، بسته به وضعیت دندان بر روی آن پانسمان موقتی قرار گرفته و پس از چند روز پانسمان برداشته و دندان  پر می شود.

چه زمانی به درمان ریشه نیاز خواهیم داشت؟

به توصیه تمام دندان پزشکان متخصص در کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا ، بهتر است با معاینات دوره ای از اتفاقات ناگواری که منجر به درمان ریشه و یا از بین بردن آن می شود جلوگیری کرد، اما در صورتی که درد ناشی از جویدن غذا ، درد در ناحیه دندان ، حساسیت و ایجاد درد در هنگام نوشیدن مایعات سرد و گرم و یا سایر موارد مشابه را تجربه کردید ، باید سریعا به دندان پزشک مراجعه کرده تا به درمان دندان و یا درمان ریشه پرداخته و از عفونت و یا مشکلات دیگر جلوگیری شود.

مشاوره رایگان درمان ریشه دندان

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا با بیش از 7 سال سابقه در امر زیبایی فک و دندان‌ها و انواع جراحی دندان و لثه ، با دارا بودن کادری مجرب و تشکیل شده از برترین پزشکان متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان درمان ریشه دندان و سایر خدمات آن می‌باشند. شما میتوانید با شماره تماس‌های ذکر شده در سایت و یا ارتباط از طریق واتساپ با یکی از کلینیک های واقع در نیاوران و یا اسلامشهر، تماس گرفته و پس از دریافت نوبت به کلینیک مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

ضمانت کامل خدمات انجام شده